Vi vill vara med och bidra till att Alla Röster Ska Höras!

Vår organisation vill vara med och bidra med evenemang till det program som planeras att genomföras i Almedalen under Almedalsveckan. 

Viktig information för dig/den organisation som ansöker:

  • Arrangör ska helst vara en organisation eller person som inte har deltagit sin arrangör tidigare, gärna med en fråga som tidigare inte har lyfts under Almedalsveckan.
  • Kriterierna och ramverket för deltagande under Almedalsveckan ska följas.
  • Ansökan är inte bindande. Ändras förutsättningarna att genomföra evenemanget så kontakta Almedalsveckan snarast.
  • Almedalsveckan/Region Gotland går in som medarrangör och kan i den rollen även påverka hur evenemanget genomförs och vilka fler som eventuellt kan vara med. Detta sker givetvis i samråd, för vi har alla samma önskan att låta röster som vanligtvis inte brukar höras i Almedalen få möjlighet att höras under årets Almedalsvecka.

Almedalsveckan 2025 genomförs vecka 26, måndagen den 23 juni till fredagen den 27 juni. 

Rubrik och beskrivning:
Ge förslag på rubrik och beskrivning av samhällsfrågan. Gör det så kortfattat och konkret så att vi förstår vad evenemanget handlar om. 
Den här frågan är obligatorisk
Genomförande:
 Förklara och ge förslag på hur evenemanget kan genomföras.
Den här frågan är obligatorisk
Medverkande:
Vilka ska medverka? Finns det redan kontakt med personer eller organisationer som kan medverkande i evenemanget? 
Den här frågan är obligatorisk
Motivering:
Vilka röster får höras i evenemanget? Beskriv och motivera på vilket sätt som samhällsfrågan, evenemanget och medverkande bidrar till temat "Alla röster ska höras!"
Den här frågan är obligatorisk
Dag för evenemang:

Det kommer att finnas minst 1 timme till förfogande. I den tiden inkluderas förberedelsetid, genomförande samt ihopplockande för att lämna plats till de som ska vara på plats efter.

Vi kommer att ta hänsyn till att evenemang under temat "Alla röster ska höras!" inte krockar med partiledartalen klockan 12:00 och 19:00, tisdag till fredag. Övrig tid kommer det att läggas ett pussel för att i möjligaste mån uppfylla allas önskemål om tid och dag utifrån ansökningarna.

Svara nedan om någon av dagarna passar bättre eller sämre för genomförande. Om det finns någon speciell tid på dagen/dagarna som passar bäst, skriv det i kommentarsfältet.

 Passar braPassar mindre braPassar inte alls
Måndag 23 juni
Tisdag 24 juni
Onsdag 25 juni
Torsdag 26 juni
Fredag 27 juni
Den här frågan är obligatorisk
Kontaktperson och organisation:
Vi behöver ha in uppgifter om den organisation som ska stå som arrangör samt vem som är kontaktperson. Viktigt att tänka på att du som fyller i denna ansökan måste ha befogenhet att få anmäla evenemang för den organisation som du ger oss kontaktuppgifterna till. Samma sak gäller för de uppgifter du lämnar gällande kontaktpersonen. Om det inte är du själv som är kontaktperson, måste den namngivna personen ha gett sitt godkännande.
Organisation/Förening:
Den här frågan är obligatorisk
Organisationsnummer:
Den här frågan är obligatorisk
Adress till organisationen/föreningen:
Den här frågan är obligatorisk
Kontaktperson, förnamn och efternamn:
Tänk på att om du inte ska stå som kontaktperson, så måste namngiven person ha gett sitt godkännande. 
Den här frågan är obligatorisk
Kontaktperson, telefonnummer:
Den här frågan är obligatorisk
Kontaktperson, e-postadress:
Ogiltig e-postadressDen här frågan är obligatorisk
Är det du som är kontaktperson eller ansöker du åt någon annan?
Den här frågan är obligatorisk
Vad händer när du har skickat in ansökan om att vara med?

Efter det att ansökningstiden gått ut kommer Almedalsveckans kontor granska alla ansökningar, utifrån en urvalsprocess. När ett första utkast på schemat är framtaget kommer en bekräftelseförfrågan till de som har blivit uttagna. Bekräftelsen kommer att gå till dig som är kontaktperson och den behöver du svara på. 

Även du som tyvärr inte väljs ut att gå vidare får besked från oss när allt är klart. 

När du har blivit bekräftad att delta samt fått dag och tid startar processen inför genomförande. 

Region Gotland kommer: 

  • Bjuda in till informationsmöte
  • Skicka manualer samt underlag om teknik
  • Skicka ett gemensamt pressmeddelande

Du som ansökande: 

  • Ansöker med evenemanget till det officiella programmet
  • Fördjupar din planering och sätter evenemanget
  • Bokar resor och boende om du inte redan gjort det

Behandling av personuppgifter
För att vi ska veta vem som är intresserad att delta med evenemang i Almedalen behöver vi de kontaktuppgifter som du lämnar i samband med ansökan. I och med att du skickar in ansökan om att vara medarrangör bekräftar du att du/den person du angett har gett samtycke att vi behandlar dina/deras personuppgifter.  

De personuppgifter du lämnar används för kontakt innan, under och efter Almedalsveckan. Vi kan komma att dela dina personuppgifter med tredje part förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid behandling av personuppgifter. 

Personuppgiftsansvarig är Almedalsveckan, Region Gotland, 621 81 Visby. Har du frågor om hanteringen om dina personuppgifter, se vår hemsida www.almedalsveckan.info/personuppgifter, eller kontakta oss på almedalsveckan@gotland.se. Du når vårt dataskyddsombud på 0498-26 90 00. Om du har klagomål på vår behandling av dessa personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten.